Nowy harmonogram Kolei Śląskich: dodatkowe trasy, potencjalne opóźnienia i nowe stacje

Z dniem 15 grudnia, Koleje Śląskie wprowadzą nowy rozkład jazdy. Ten będzie obowiązywał aż do dnia 13 grudnia 2025 roku i zawiera cztery planowane korekty.

15 grudnia 2024 r. to data szczególna, gdyż to właśnie wtedy wejdzie w życie nowy roczny plan przewozów. Ten roczny harmonogram stanowi podstawę dla przyszłych edycji takiego rozkładu. Pierwsza z tych edycji będzie obowiązywać do 8 marca 2025 r. To doskonała okazja, by przybliżyć najważniejsze informacje dotyczące funkcjonowania pociągów Kolei Śląskich. Wśród nowości znajdą się m.in. nowe trasy, wyższe prędkości pociągów, otworzenie nowych przystanków oraz ponowne uruchomienie połączeń na niektórych wcześniej zamkniętych odcinkach – tłumaczą przedstawiciele Kolei Śląskich.

Nowy rozkład jazdy to także kontynuacja inwestycji prowadzonych przez PKP PLK. Modernizacyjne działania mają duży wpływ na kształt rozkładu jazdy i obejmują: modernizację katowickiego węzła kolejowego, modernizację linii kolejowej nr 1 na odcinku Będzin – Katowice, modernizację linii kolejowej nr 139 na odcinku Kobiór – Czechowice-Dziedzice, modernizację linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka oraz modernizację linii kolejowej nr 93 od Zabrzegu w kierunku granicy państwa w Zebrzydowicach.

Przewoźnik zwraca uwagę, że szeroko zakrojone inwestycje infrastrukturalne mogą niestety skutkować opóźnieniami pociągów. W większości przypadków będą one wynikiem prac modernizacyjnych i nie będą zależeć od samego przewoźnika Kolei Śląskich. Kierownictwo firmy prosi pasażerów o wyrozumiałość, jednocześnie zapewniając o codziennych staraniach w celu zagwarantowania jak najlepszych warunków podróży.

Zaplanowane zmiany dotyczą m.in. modernizacji odcinka Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice/Chorzów Batory. Organizacja ruchu pociągów na tym odcinku będzie taka sama jak obecnie. Na przykład na szlaku Mysłowice – Katowice Zawodzie ruch pociągów będzie prowadzony po jednym z dwóch torów, a na szlaku Katowice Zawodzie – Katowice po dwóch z czterech torów.

Pociągi relacji Oświęcim – Katowice będą krótsze i skończą się w Mysłowicach, gdzie pasażerowie będą mogli przesiąść się na pociąg Kolei Śląskich lub Polregio. Pociągi Polregio jadące z Olkusza zostaną skierowane do Sosnowca Głównego, gdzie również będzie możliwa przesiadka na pociąg Kolei Śląskich. Przewoźnik przypomina, że bilety Kolei Śląskich są honorowane w pociągach PKP IC oraz w ZTM, co pozwala pasażerom korzystać z oferty innych przewoźników, aby dotrzeć do swojego celu podróży.

Związane z modernizacją linii kolejowej nr 139 na odcinku Kobiór – Czechowice-Dziedzice utrudnienia polegają na prowadzeniu ruchu po jednym torze. W związku z tym, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową za pociągi nr 94837 oraz nr 94886. Na stacji Tychy również prowadzone są prace budowlane, które obejmują budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 139.

Źródło: https://www.tychy.info. Pełny tekst artykułu dostępny jest pod adresem: https://www.tychy.info/wiadomosci/23414-nowe-polaczenia-utrudnienia-i-przystanki-roczna-korekta-rozkladu-jazdy-kolei-slaskich