Koniec remontu zajezdni autobusowej w Tychach

W końcu ukończono modernizację zajezdni autobusowej w Tychach. Władze miasta, kierowcy, a przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej mogą odetchnąć z ulgą, ponieważ oznacza to koniec problemów z transportem, a także o wiele lepszą obsługę wszystkich pasażerów. Co dokładnie wykonano w ramach inwestycji opiewającej na ponad 60 milionów złotych?

Co wykonano w ramach remontu trwającego ponad 2 lata?

Remont zajezdni autobusowej w Tychach trwał ponad 2 lata. W trakcie tego czasu dokonano m.in. utworzenia kilkudziesięciu nowych stanowisk związanych z obsługą pojazdów, przebudowano halę, a także usunięto niepotrzebne sieci i obiekty z terenu zajezdni.

Oprócz tego zajezdnia po remoncie jest w pełni przystosowana do przyjmowania autobusów, które korzystają z gazu CNG. Ponadto znaczącej zmianie uległ plac manewrowo-postojowy, czy też nawierzchnia asfaltowa na terenie zajezdni. W miejscu starej trakcji trolejbusowej powstała także całkowicie nowa trakcja. Większość prac modernizacyjnych zostało wykonane, aby na zajezdni można było swobodnie obsługiwać trolejbusy, autobusy elektryczne, a przede wszystkim autobusy, które są zasilane gazem CNG. Warto zaznaczyć, że na zajezdni pojawiło się aż 48 nowych stanowisk wolnego tankowania.

Wsparcie unijne na remont tyskiej zajezdni autobusowej

Władze miasta Tychy podczas realizacji inwestycji związanej z modernizacją zajezdni autobusowej miały znaczące wsparcie. Zaznaczmy, że Unia Europejska przekazała aż 100 milionów złotych całkowitego dofinansowania na rozwój miejskiej komunikacji w Tychach. Z kolei projekt unijny opiewał na kwotę 140 milionów złotych. Środki zostały rozdysponowane na różne projekty. Jeśli chodzi o modernizację zajezdni, to na jej modernizację łącznie przeznaczono ponad 60 milionów złotych.